الإعلان للشريط السينمائي القادم Ballerina الذي يشارك فيه John Wick





وعقب العرض، مصادر من داخل الشركة أشارت إن الفيلم حصل على استحسان كبير. بناءً على ردود الفعل اللي جت من العرض التجريبي، تم وصف أداء دي أرماس في باليرينا بأنه "أقرب قصة لقاتلة محترفة هتلاقيها مشابهة لشخصية بلاك ويدو في الكوميك.".
بوستر فيلم ballerina


وأشاروا كمان إلى أن الفيلم هيكون أول بطولة رئيسية للفنانة آنا دي أرماس في فيلم كبير، ودي حاجة كبيرة ليها بعد ما أصبحت واحدة من المرشحين لجائزة الأوسكار.

دي القصة المختصرة لفيلم باليرينا:

"راقصة قاتلة اسمها روني (آنا دي أرماس) بتدور على الانتقام لمقتل عيلتها. أحداث الفيلم بتحصل بين الجزء التالت والرابع من سلسلة جون ويك."


الفيلم أخرجه لين وايزمان وكتبه Shay Hatten، مايكل فينش، وإميرالد فينيل، وهو تاني فيلم مشتق من عالم John Wick. الأحداث بتحصل بينما "جون ويك: الفصل الثالث - بارابيلوم" (2019) و"جون ويك: الفصل الرابع" (2023).```



خلال حوار مؤخرًا مع ScreenRant، منتج الفيلم باسيلي إيوانيك كشف عن كيف فيلم "Ballerina" تطور بفضل الكاتبة والمخرجة Emerald Fennell، التي أخرجت أفلام زي "Promising Young Woman" و"Saltburn".


Iwanyk قال: "نعم، شوف، نحن وظفنا إميرالد. أظن أن شاي هاتن كتب نص ممتاز، صح؟ سيناريو فعلاً رائع. هو كاتب موهوب. هذا أول نص كتبه في حياته. كتبه وهو عنده حوالي 22 سنة. لا أعلم إذا كنت قابلته سابقًا، لكنه يبدو وكأنه في الرابعة عشرة من عمره. ووصلنا بالنص إلى مرحلة معينة، وثم استعنا بآنا، ووعدناها دائمًا بأننا عند نقطة معينة لما نزبط البنية والأكشن، سنجلب كاتبة أنثى، لأننا لا نريد... الحاجة اللي مش عايزينها، ودي مهمة. مش عايزين فيلم أكشن نبدل فيه الشخصية الذكورية بأنثى ونمشي الحال. كنا نريد أن تكون الشخصية تحس إنها حقيقية، أنثوية، مش بدون جنس، لكنها مش بتتobjectify جنسيًا. مش حد مبيبتسمش."


إيان ماكشين قال لـVariety إن "باليرينا" مختلف تمامًا عن أفلام "John Wick". وتم إضافة ثلاث مشاهد من مسلسل "The Continental".


ماكشين قال: "باليرينا مختلف تمامًا." وكمل: "عندنا ثلاثة مشاهد، وضافوا كمان شوية مشاهد في فندق كونتيننتال." بينسب استعداده لاقتراحات مع وينستون للثقة اللي حطها تشاد ستاهلسكي فيه طول السلسلة. {تشاد بيثق فيا بمعرفتي لشخصيتي، فبحاول أضيف لمسة جديدة كل مرة."|تشاد يثق في معرفتي بشخصيتي، لذلك أحاول دائمًا أن أضيف لمسة جديدة في كل مرة."


فيلم "باليرينا" مقتبس عن شخصيات من إبداع ديريك كولستاد، ومن إنتاج Basil Iwanyk، Erica Lee، وتشاد ستاهلسكي، مع شركات إنتاج Summit Entertainment, Thunder Road Films, و87North Productions.

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

اعلان مسلسل مسار إجباري على شاهد نت | رمضان 2024

Empire Power Wash: The Ultimate Solution for Your Clothing Cleaning Needs

فيلم "Alien: Romulus" – عودة الرعب الفضائي إلى الشاشة الكبيرة